Sunday, June 26, 2011

سلطنت طلب نیستم اما معتقدم برای رهبری اپوزیسیون خارج از کشور کسی مناسبتر از رضا پهلوی نیست

اگر چه هر نوع حمایت از رضا پهلوی بعنوان یک فعال سیاسی ممکن است سلطنت طلبی تلقی شود اما من - بعنوان کسی که معتقدم رژیم سلطنتی جوابگوی نیاز امروز جامعه ایران نمی توان باشد - بر این باور هستم که در این مرحله از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران هیچکسی جایگاه رضا پهلوی را برای بعهده گرفتن رهبری اپوزیسیون خارج از کشور ندارد .
- او بارها اعلام کرده است که برای براندازی جمهوری اسلامی و برقراری یک حکومت مردمی و سکولار در ایران تلاش می کند .
- او معتقد است که تعیین نوع و شکل حکومت آینده ایران تنها و تنها با رأی مردم امکان پذیر است .
- او رسوایی مالی ندارد و خبط سیاسی ای مرتکب نشده است .
- او در عین حالی که با رهبران جنبش سبز اختلاف عقیده اساسی دارد ولی از همان ابتدا از آنان و جنبش سبز مردمی ایران حمایت کرد و این حمایت هنوز هم ادامه دارد .
- او کسی است که علاوه بر دانش سیاسی ، به زبانهای انگلیسی و فرانسوی تسلط عالی دارد و از کاریزمای خوبی برای بعهده گرفتن رهبری مخالفین برخوردار است .
- او کسی است که اگر بعنوان نماینده من در یک مجمع بین المللی ظاهر شود بدلیل داشتن شخصیت و منش سیاسی ای در حد کلاس بین المللی باعث افتخار است خواهد بود .
در خاتمه ، اگر چه گفتن این جمله تا حدودی به ریسک بیشتر می ماند اما من باور دارم که رضا پهلوی در میان نسل جدید ایرانیان نیز شخص خوشنامی است و پتانسیل بهعده گرفتن جنبش اجتماعی داخل را نیز دارد .

2 comments:

  1. نظر شما محترم ولی آیا کسی که اعتقادش بر سلطنت است و تلویحا" خودش را وارث تاج و تخت پدر میداند به نظر شما به دنبال هدفهای شخصی خویش است یا آزادی مردم؟
    زمان شاه هم از نظر اقتصادی شاید خوب بود ولی ایشان هم فرمودند هر کسی نمیخواهد عضو حزب رستاخیز شود از ایدان برود!!!! دموکراسی براس پاچه خواران

    ReplyDelete
  2. مطالب زیبایی از سایت شما خواندم ولی به دلیل نوعی تنبلی ذاتی کامنت نگذاشتم .
    اما از این نتوانستم بگذرم - می دانی که ما در مخالفت ید ِ طولایی داریم - ایشون به دلیل گرایش به تخت و تاج حتا کودتای 28 مرداد رو که آمریکایی ها هم خودشون رو از اون مبرا نمی دانند را " افسانه " می خواند
    و از طرفی تا به حال ایشون تحلیلی که نشان دهنده ی بینش سیاسی و دانش مدیریتی باشد را ارائه نکرده تا بتوان به نقد آن نشست . شاید در تعامل با جریان های سیاسی چهره ی دیگری از این فرد بشود دید
    ایدون باد

    ReplyDelete