Thursday, February 24, 2011

بدبختا سی و دو ساله دارن عید رو انکار می کنن حالا مجبورن بگن 25 بهمن مردم رفتن خرید عید !

این هم از طنزهای بامزه تاریخه که می بینیم رژیمی که 32 ساله داره خودش رو تکه و پاره می کنه که چیزی به اسم عید رو انکار کنه و همه ش تو بوق و کرنا می کنه که عید ما مثلاً عید غدیره و از این حرفا ... حالا مجبوره یه دیوانه زنجیری بیسواد رو بفرسته جلوی دوربین که برای انکار حرکت مردم در روز 25 بهمن بگه ملت رفته بودن خرید عید ! دقت کنید : واسه عیدی که اصلاً اهمیتی برای آقایان نداشته و نداره ، مردم دارن از 30 - 40 روز قبل میرن خرید ! حالا اگه مجریه واقعاً میپرسید کدوم عید ؟ چه جوابی داشت بده ؟
اینجاست که یاد اون جمله شادروان احمد شاملو افتادم که گفت :

خورشید را گذاشته می خواهد با اتکا به ساعت شماته دار خویش بیچاره خلق را متقاعد کند که شب از نیمه نیز برنگذشته است . توفان خنده ها

اگر حرکت 25 بهمن بی ارزش بود پس چرا آقایان فردایش در مجلس افسار پاره کردند و به جفتک پراکنی افتادند ؟

پرسشی دارم از جناب حیدر خان مصلحی : اگر بنا فه فرمایش جنابعالی حرکت اعتراضی مردم در روز 25 بهمن فاقد ارزش بوده و نشاندهنده ریزش نیروی مخالفین نظام بود پس چرا صبح فردا مزدوران رژیم در مجلس افسار پاره کرده و به فحاشی و جفتک پراکنی افتاندند ؟ پاسخ این پرسش را شخص آقای حیدر خان مصلحی یا هر کدام از نوچه ها و مزدوران دیگر نظام بدهد لطف کرده است .

Thursday, February 17, 2011

نماز جمعه ، پاشنه آشیل حکومت است : نماز جمعه را یا تعطیل می کنیم یا تسخیر


پیش از هر چیز لازم است بگویم که این نوشتار نه بیانیه سیاسی است نه دستورالعمل مبارزاتی . این نوشتار صرفاً یک پیشنهاد است که در مراحل ابتدایی خود بسر می برد و میبایستی مورد بحث قرار گیرد و با تجمیع نظرات و پیشنهادات همه صاحبنظران ، نهایتاً منتج به یک دستورالعمل مبارزه شود .

مقدمه : تاکنون هرگز به عبارت " پاشنه آشیل " یا به تعبیر شاهنامه " چشم اسفندیار " فکر کرده اید ؟ آیا مگر غیر از این بوده که نقطه قوت آشیل یا اسفندیار ، درواقع همان نقطه ضعفشان هم بوده است ؟ در اینجا قصد افسانه سرایی یا مکاشفات تاریخی نیست اما به باور من در پس این تعابیر ، واقعیتی وجود دارد که از بسیاری وضوح ، از نظرها پنهان مانده است .
همگان می دانیم که جمهوری اسلامی دستگاه تبلیغاتی قدرتمندی دارد و با در دست داشتن تمامی ابزارهای قدرت ، این تبلیغات را به استادانه ترین شکل ممکن انجام می دهد . ممکن است کسانی باشند که با این نظر مخالف باشند اما واقعیت آن است که پس از سی و دو سال از برپایی این حکومت و با سرمایه گذاری عظیمی که در زمینه های امنیتی و تبلیغاتی انجام شده است شاهد قدرتنمایی مشمئز کننده آن هستیم .

در این نوشتار تلاش بر این است که روشی برای زمینگیر کردن دستگاه تبلیغاتی رژیم پیشنهاد و دلائل عملی بودن آن نیز ارائه گردد .

نمازهای جمعه هر هفته در تمامی شهرها و روستاهای ایران برگزار می گردد ، ضمن آنکه شرکت در نماز جمعه نیاز به اخذ هیچگونه مجوزی ندارد . بر اساس اطلاعات موجود - بعنوان مثال - در تهران ده میلیون نفری تعداد شرکت کنندگان در نماز جمعه به زحمت به ده هزار نفر می رسد . ظاهراً دستگاه تبلیغاتی رژیم برای نمایش هفتگی خود به بیش از این تعداد نیز نیاز ندارد و علی الاصول بسیاری از این افراد نیز شناخته شده و با هماهنگی های قبلی در مراسم شرکت می کنند . این را می توان از روی تصاویر پخش شده در تلویزیون دولتی فهمید بعنوان مثال مدتهاست جمهوری اسلامی از پخش یک فیلم هوایی از مراسم نمازجمعه و نمازگزاران عاجز است چرا که از بالا می توان به وضوح به عمق فاجعه پی برد . البته مطمئنم اگر می توانستند این کار را میکردند . زمین چمن ( البته چمن سابق ) دانشگاه تهران و خیابانهای اطرباف آن براحتی با یک جمعیت پنج هزار نفری پر می شود و مابقی هم خیابانهای شانزده آذر و قدس را میپوشانند و این میتواند خوراک تبلیعاتی رژیم را تهیه کند .

حال بیایید و روزی را تصور کنید که یک جمعیت میلیونی بدون توجه به اینکه چه کسی امام جمعه است و اساساً چه می گوید ، از این فرصت طلایی استفاده کرده و در محل نماز جمعه حاضر شود . تصور کنید که این کار چند هفته پشت سر هم تکرار گردد . مگر نه اینکه تعداد مخالفان رژیم دهها و بلکه صدها برابر مزدوران و طرفداران رژیم هستند ؟ مگر نه اینکه ( البته در اینجا قصد مقایسه نیست ) در مصر هم همه جیز از یک حضور میلیونی در مراسم نماز جمعه و در محل میدان التحریر شروع شد ؟ کافی است دست این مردم به هم برسد . از هیچ قدرتی کاری بر نمی آید . وقتی حاکمیت اصرار دارد که تعداد مخالفین را ناچیز وانمود کند ، باید در عرصه ای که تعداد ، حرف اول و آخر را می زند با او به مبارزه پرداخت .

حداقل فائده ای که این کار دارد این است که مردم همدیگر را می بینند و پیدا می کنند . تکرار چند باره این همایش ، باعث تقویت شبکه های ارتباطی شده و خود بخود مقدمات اقدام بعدی فراهم میشود . از آنطرف هم رژیم دستپاچه شده و بر اشتباهاتش افزوده میگردد . آنچه در 25 بهمن اتفاق افتاد در جای خود بسیار شایان تقدیر است اما تجربه ثابت کرده است که این نوع تحرکات گاه به نتیجه معکوس می انجامد .

در این میان هنوز جای این پرسش اساسی خالی است که آیا مبارزین جنبش سبز ایران هنوز هم نیاز دارند که آقایان موسوی و کروبی از پس آن همه حصر و محدودیت برایشان بیانیه صادر کنند ؟
آیا این مردم همانی نیستند که در روز 23 و 25 خرداد به خیابان آمدند ؟ مگر آنموقع بیانیه ای صادر شده بود ؟
آیا تظاهرات و اعلام مخالفت باید با دشمن نیز هماهنگ گردد ؟
آیا وقت آن نرسیده که سلاح دشمن را از دستش درآورده و علیه خودش استفاده کنیم ؟

زنده باد آزادی
پاینده باد ایران

Sunday, February 13, 2011

دردآور است ! تمام دنیا منتظر امروز ایران است در حالی که شهرام همایون هنوز هم دارد از مردم پول میگیرد

دارم به کانالهای ماهواره ای نگاه می کنم : الجزیره عربی و انگلیسی ، سی ان ان ، فاکس نیوز و ... کمی تأمل می کنم و سپس کنترلر را در دست ومی گیرم و در میان کانالهای ایرانی هم چرخی می زنم : تبلیغات مشمئز کننده لوازم جنسی و ترک اعتیاد و سوتین و چه و چه در ذیل برنامه هایی که از صدا و سیما به امانت گرفته شده اند و یا بطرز توهین آمیزی فضای امروز ایران را به سخره گرفته اند . البته از این جماعت انتظاری نیست چرا که نمیتوان همه را به یک میزان به میدان مبارزه کشاند . بر روی کانال یک شهرام همایون می روم واز رکده خود پشیمان می شوم ! شهرام همایون هنوز و در گیر و دار هیجان این روزها و در آستانه حرکت عظیم مردمی که ساعاتی دیگر شروع می شود ، دارد به مردم سکه می فروشد و التماس ده - بیست دلار دیگر می کند ! نمی خواهم وارد جزئیات شوم و مشروعیت کارش را به زیر سوال ببرم که در این باب زیاده گفته شده و دیده ایم اما با خود می اندیشم چه می شد اگر شهرام همایون که حداقل درمقام ادعا خود را کمتر از هیچکدام از ما ایرانی نمی داند و گلو پاره نمی کند ، یک امروز را به کار دیگری می گذراند ؟ یا حداقل جلوی دوربین نمی آمد یا اگر می آمد وقتش را به گونه بهتری میگذراند ؟ افسوس و هزار افسوس که برخی از ما هنوز هم به امثال شهرام همایون امید داریم که برای ایران ( دقت کنید ، میگویم ایران نه پرچم ایران یا این حزب و آن گروه سیاسی خلق الساعه ) کاری بکنند .
در خاتمه امیدوارم که حداقل این نوع رفتارها درسهای لازم را برای قدمهایی که در آینده برمی داریم به ما بدهد .
زنده باد آزادی
پاینده باد ایران
25 بهمن 89 - نورافکن

شرکت در تظاهرات 25 بهمن شرط دارد : باید حتماً ایرانی باشی و مهمتر از ایران هم نداشته باشی

در آستانه 25 بهمن ، روز بزرگی که می تواند نقطه عطفی در مبارزات آزادی طلبانه مردم ایران باشد ، قرار داریم . 25 بهمن را می توان از دیدگاههای متفاوت دید و بررسی کرد . آنچه اما در این میان - به نظر من - بر اهمیت این روز می افزاید ، حمایت همه جانبه و شگفت برانگیز اکثر گروههای سیاسی و شخصیتهای مورد وثوق ایرانی از این حرکت است . دیگر خبری از آن اختلاف نظرهای بیموقع نیست . دیگر کمتر کسی را میتوان دید که بر طبل جدایی و تفرقه بکوبد . انگار حرکت موزون و هماهنگ مردم مصر که به رغم وجود احزاب و گروههای سیاسی متعدد توانست با یک انقلاب یکدست بر یک دیکتاتوری سی ساله فائق آید ، تأثیرش را بر ایرانیان نیز گذاشته است . انگار همه به این اجماع رسیده اند که تنها با اتحاد عمل همه گروهها و گرایش های سیاسی است که میتوان بر دیکتاتور چیره شد . همه از ایران و ایرانی بودن سخن می گویند . کمتر کسی را میتوان یافت که به بانیان این حرکت خرده بگیرد و وجود آنان را دلیل عدم همراهی اش با این جنبش کند . کسی به کسی توهین نمی کند . همه می دانند که در این مقطع تاریخی سرنوشت همه شان به هم پیوند خورده است و نمی توان اجازه داد که جمهوری اسلامی بیش از این بر بستری از اختلاف و تفرقه ایرانیان حکمرانی کند . بقول ظریفی که بحق گفت : شرکت در تظاهرات 25 بهمن شرط دارد : باید حتماً ایرانی باشی و مهمتر از ایران هم نداشته باشی ! امیدوارم اشتباه نکرده باشم . امیدوارم این جوی ها و رودخانه های کوچک اینبار به هم برسند و سیل خروشان اراده مردم بتواند سنگریزه های کاخ دیکتاتوری را از جا برکند و آزادی و عدالت را برای میهنمان به ارمغان آورد .
زنده باد آزادی
پاینده باد ایران

Friday, February 11, 2011

خواهران و برادران مصری ام ! رفتن مبارک ، مبارکتان باد . مراقب باشید و چشمهایتان را باز کنید

برای تو می نویسم ، برای تو خواهر و برادر مصری ام ، برای تو که پایمردی و شهامتت تمام دنیا را انگشت به دهان کرده است .
تو توانستی !
تو توانستی چون نترسیدی !
تو توانستی چون می دانستی چه نمی خواهی !
تو توانستی چون دست در دست همنوعت ، فارغ از هرگونه گرایش فکری و سیاسی بدنبال هدف مشترکتان بودید !
اکنون که برق شادی در پهنای چهره تان می بینم اشک شوق می ریزم چرا که الحق کاری کردید کارستان !
کاری کردی که نسل های آینده می تواند با افتخار از آن بگوید !
اما ...
اما ، لختی بیاسایید .
لختی اندیشه کنید :
چشمهایتان را تا آنجا که ممکن است باز کنید !
کتاب تاریخ را بیاورید و بخوانید !
ببینید بر سر مردم ایران که روزگاری نه چندان دور احساس امروز شما را داشتند چه آمد .
مبادا تاریخ به تلخی تکرار شود .
مبادا بلایی که بر سر ما آمد ، بر سر شما هم بیاید .
مبادا کسانی بیایند و با تکیه بر اعتقادات پاک مذهبی تان بخواهند بر سرتان حکومت کنند و بر سرتان بکوبند و آخرالامر به جایی برسانندتان که از کرده امروز خود پشیمان گردید !
مبادا !
تلاش کنید که پله های دشوار بعدی را نیز با درایت امروزت طی کنی و نوید بخش فردایی روشن برای آیندگانت باشی .
تلاش کنید قانون اساسی جدیدتان را آنگونه بنویسید که از دست خداوند و عمال و آیات و نشانه هایش بدور باشد .
تلاش کنید منشور جهانی حقوق بشر را استوانه و محوراصلی و شاه تیر قانون اساسی تان قرار دهید .
تلاش کنید که حقوق زنان را ، حقوق بچه ها را ، حقوق اقلیت های دینی و همه گرایش های سیاسی را تضمین کنی .
آنگاه است که می توان گفت : نوش جانتان این شهد پیروزی که الحق مستحقش بودید .
دستتان را از راه دور میفشارم و بر آن بوسه می زنم .
یاد همه جانباختگان راه آزادی میهنتان را گرامی می دارم .
پاینده باشید !
زنده باد آزادی و برقرار و پاینده باد دموکراسی نوپای مصر

Sunday, February 6, 2011

درخواست از همه گروهها و اشخاص سیاسی : لطفاً در مورد حرکت اعتراضی روز 25 بهمن اعلامیه پشتیبانی صادر کنید

ایرانیان گرامی ! مبارزین راه آزادی
احزاب ، گروهها ، تشکل ها و بزرگان عرصه سیاست .
دوستان ، یاران ، عزیزان ، سروران و آزادیخواهان :
می دانم همه شما از جریانات مصر و بالطبع از درخواست مجوز آقایان موسوی و کروبی برای راهپیمایی در روز دوشنبه 25 بهمن در مسیر میدان امام حسین تا میدان آزادی خبر دارید .
مصر را همگان دیدیم : رمز موفقیت ، پایداری و اتحاد است . می دانستید در میان این جماعت حداقل 25 حزب و گروه سیاسی شناخته شده وجود دارد ؟ کسی از آنان صدایی شنید ؟ خیر
برای آنکه مقدم بر هر چیز سرنگونی دیکتاتور است .
من ، بعنوان یک ایرانی ، بعنوان یک سرباز راه آزادی میهن از همه شما عاجزانه تقاضا می کنم برای یک بار هم که شده گذشته را به دست فراموشی بسپارید و یکرنگ و یکصدا به حمایت از این خیزش عمومی برخیزید . امروز ، روز وحدت است . روز اتحاد است . روز همدلی است . امروز ، دشمن مشترک همه آزادیخواهان آنجا نشسته و در غیاب یک اتحاد فراگیر از جانب ما کماکان هل من مبارز سر می دهد و رجز خوانی می کند . خواهش می کنم لختی بیندیشید . بگذارید اول ایران را به اتفاق آزاد کنیم ، اجازه دهید امروز فریاد اتحادمان گوش فلک را کر کند بعد به دعواهای گروهی و سیاسی مان بپردازیم . مطمئنم زمان مناسبی برای این کار خواهیم داشت . بشتابید که درنگ موجب پشیمانی است . پاینده باد ایران و ایرانی
امضا - یک ایرانی دردمند

روز 25 بهمن ، چپ و راست و داخلی و خارجی و مجاهد و سلطنتی و سبز و قرمز نداریم ! روز ، روز ایران است

از مردم مصر حداقل این یک شعار را یاد بگیریم . تا به جایی نرسیم که متحد و یکپارچه در مقابل دشمن مشترکمان که دشمن بشریت است ، بایستیم در بر روی همان پاشنه قدیمی خواهد چرخید . یکصدا و متحد پیش بسوی ایرانی آزاد و آباد با مشارکت همه گروههای سیاسی و فکری ! زنده باد آزادی . پاینده باد ایران و ایرانی

Tuesday, February 1, 2011

جوک مصری : میگن مبارک از مشاورش می پرسه این مردم چی دارن میگن ؟

جوک مصری
میگن مبارک از مشاورش می پرسه این مردم چی دارن میگن ؟
مشاورش میگه : هیچی قربان ، میگن آقای مبارک خداحافظ !
مبارک میگه : مگه مردم قراره جایی برن ؟